Ako byť dobrým manažérom?

Kariéra je pre mnohých z nás nesmierne dôležitá. Túžime sa dostať a udržať na vrchole nášho profesijného rebríčka, a často svoju kariérnu cestu kladieme na prvé miesto. Uprednostňujeme ju pred rodinou, koníčkami či priateľmi. A v podstate, nie je na tom ani nič zlé. Mať sny a ambície najmä v mladom veku je veľmi dôležité a prospešné. Mnohí z nás túžia po vysokých manažérskych postoch s lukratívnym platom a postavením. Avšak byť manažérom si vyžaduje aj vziať na seba obrovské bremeno zodpovednosti. Ak chcete byť manažérom, nemusíte preto urobiť veľa.

tím

No, ak chcete byť DOBRÝM  manažérom, bude si to vyžadovať istý čas a tréning, ale hlavne chcieť zapracovať na svojich dobrých a zlých vlastnostiach. Pod pojmom manažér, šéf, vedúci či nadriadený si určite predstavíme niekoho, kto má pod sebou svojich podriadených, zodpovedá za ich vykonanú prácu a má za úlohu nasmerovať ich k tým najlepším výkonom. Správny manažér by mal byť odborníkom v plánovaní, organizovaní, vedení, rozhodovaní a taktiež by nemal zanedbávať pravidelné kontroly, a vykonávať mesačné rozbory. Ako správny manažér je na vás stanoviť si ciele, ktoré by mali spĺňať niekoľko kritérií. Dajte si záležať, aby vaše ciele boli špecifické a presne vymedzené, a ak to jeho charakter dovoľuje, číselne vyjadrené, napríklad zvýšiť výrobu výrobku X o 5 %. Ciele správneho manažéra sú akceptovateľné spoločnosťou, mali by pomôcť v jej formovaní a zlepšení.

manažér

Zároveň, najdôležitejšími kritériami pri vytýčení cieľa je jeho reálnosť a dosiahnuteľnosť a čas, v ktorom by mal byť splnený, teda vymedzený časom. Tieto kritéria sú veľmi dôležité pri manažovaní a napredovaní. Preto, aby sa vášmu tímu darilo, je potrebné podporiť správnu pracovnú klímu a prostredie na pracovisku. Zvoľte demokratický štýl vedenia svojich pracovníkom. Buďte zástancom obojstrannej komunikácie zo strana vedúci – podriadený. Dobrý vedúci sa vždy rád poradí o navrhovaných úlohách, postupoch, konzultuje, prijíma názory, nápady a návrhy ostatných. Nezabúdajte podporiť a motivovať svojich zamestnancov, stavte na tímovosť a dôveru. Ak sa ešte len túžite stať sa manažérom a premýšľate, aké vlastnosti by ste mali mať, tak je to najmä iniciatívnosť, samostatnosť, rozvážnosť, cieľavedomosť, spoľahlivosť, zásadovosť, disciplína, ale aj fantázia, kreativita, optimizmus, emocionálnosť a ľudskosť.